| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Lennart
Registreringsdatum: 14 maj 2003 Inlägg: 226 Ort: Munkedal/Backamo FK
|
Postat: ons jun 30, 2010 Rubrik: Landningsavgift för UL |
|
|
Enligt AIC A 13/2008 var UL , segelplan och motorseglare undantagna från avgift på de fält som var anslutna till det statliga systemet med landningskort.
Tydligen har det ändrats. Enligt AIC A 13/2009 som gäller fr o m 2010-01-01 finns inte det undantaget med längre. Är det slut på avgiftsfriheten för UL? Någon som märkt av det? Skall man tvingas betala en årsavgift på 1598 kr? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
z_smurf
Registreringsdatum: 12 februari 2009 Inlägg: 41
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Jakob
Registreringsdatum: 24 augusti 2006 Inlägg: 63 Ort: Nynäshamn
|
Postat: ons jun 30, 2010 Rubrik: Re: Landningsavgift för UL |
|
|
| Lennart skrev: | Enligt AIC A 13/2008 var UL , segelplan och motorseglare undantagna från avgift på de fält som var anslutna till det statliga systemet med landningskort.
Tydligen har det ändrats. Enligt AIC A 13/2009 som gäller fr o m 2010-01-01 finns inte det undantaget med längre. Är det slut på avgiftsfriheten för UL? Någon som märkt av det? Skall man tvingas betala en årsavgift på 1598 kr? |
Det verkar tyvärr som om du har rätt. Vet att det diskuterats tidigare (det finns en tråd här på forumet), jag ska undersöka det närmare. (dvs ringa LFV) |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Lennart
Registreringsdatum: 14 maj 2003 Inlägg: 226 Ort: Munkedal/Backamo FK
|
Postat: ons aug 25, 2010 Rubrik: |
|
|
Finns det någon här som har drabbats av landningsavgift för UL på något av de fält som är med i det statliga systemet med landningskort?
Eventuellt överväger jag att rekommendera klubben att skaffa landningskort till våra flygplan eftersom vi flyger en del till Trollhättan och Säve. Men är det nödvändigt?
Lennart |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
niklaswik
Registreringsdatum: 30 augusti 2009 Inlägg: 11 Ort: Arboga
|
Postat: tor aug 26, 2010 Rubrik: |
|
|
Jag åkte på 300kr i Norrköping med UL. Så dit ska du i alla fall inte åka utom i nödfall.  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
RAMPHOS

Registreringsdatum: 26 augusti 2008 Inlägg: 19
|
Postat: tis aug 31, 2010 Rubrik: |
|
|
SammA här, startavgift förra sommaren. Utnyttjade den skumpiga grässtråket.
Bojkott av Norrköping.
Magnus,
Www.ramphos.se |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Jakob
Registreringsdatum: 24 augusti 2006 Inlägg: 63 Ort: Nynäshamn
|
Postat: tis aug 31, 2010 Rubrik: |
|
|
| RAMPHOS skrev: | SammA här, startavgift förra sommaren. Utnyttjade den skumpiga grässtråket.
Bojkott av Norrköping.
Magnus,
Www.ramphos.se |
Förra sommaren? Då ska du ha pengarna tillbaka. Den här ändringen började gälla från nyår.
Vår klubb fick en räkning förra året (från Örebro tror jag, men jag är inte helt säkert), men vår kassör ringde dem och de erkände misstaget och vi fick riva fakturan. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|